torsdag 10 november 2011

Första klass second hand jul


Precis som Jultraditioner på Hisingen 2011 skrev så har julen dragit igång på second hand butiker som Myrorna och Emmaus. Andra butiker är Erikshjälpen och Röda korsets Kupan, eller i Stockholm Stadsmissionen. Kolla in länkarna för närmaste butik!

Second hand julpyntet är fantastiskt! Du kan hitta riktiga retrofynd, billiga adventsljusstakar eller pynt du inte trodde du behövde (vilket du såklart gör)! Dessutom så hjälper du att samla pengar till de som behöver det mer än julpynt, t.e.x Myrornas överskott går till Frälsningsarméns sociala arbete. Win win!!!

Idag besökta jag Myrorna och Emmaus och fick med mig en del hem för en trevlig billig peng = mer pynt för pengarna:) Här är lite första hands second hand inspiration! Ps. den "gömda" bildformateringen gör mig bananas crazy!!!

Ny vantkalender i filt
Pappersveckla ut-tomte
Tomtar i drivor hos Emmaus
Söt tomtetjej på stege
Jättefin tänd, har en sån
Supersöt nisse
Fick föja med hem
Den i mitten har jag, finaste pepparkaksburken
från Gabriel som inte görs längre
Retro julkulor, älskar kottarna
Till tépåsen
Klart bilen måste
pimpas med ljusstake
Jultyger
Korsstygnskalender
Pepparkakstyg
...i glas,
1 kr styck,
fick följa med hem!
Vad skulle man göra utan den lille julesnaps-grisen,
följa med hem check
Dotterns första strumpa!?
12 st virkade hjärtan till granen

4 kommentarer:

Frida sa...

Men åååå jag var ju där idag men missade den fantastiska pepparkaksburken, nu måste jag ju stressa dit innan jobbet i morgon. Grymt avundsjuk på polkagrisarna!=)

Victorias Jul sa...

Vilka fina saker!

Linda sa...

Oj så mycket fint! Jag skulle särskilt slå till på pepparkaksburken och tyget med pepparkakor på :) De där retrokottarna hänger redan i vår julgran faktiskt!

Ann1 - Bjällerklang sa...

Det roliga är att det är spännande också, själva överraskningsmomentet - kommer jag hitta något fynd. Så på så vis så är det ju lite som julafton:)