måndag 7 november 2011

Jultåg från Amerikatt

I en liten stuga i mörkaste Västergötland stog det förra julen en liten spinkig svensk egen hämtad gran med ett flott amerikanskt jultåg!

Det syns inte på bilden men tåget är riktigt fint, så där i ett par tusen kronorsklassen. Min killes systers man är ju jenkare, och detta var bara ett måste för hans julstämning. Tycker det är riktigt fint och runt, runt åker det!


Gillar skarpt blandningen av det svenska på julen med garntomtar, halm och det naturliga tillsammans med det riktigt vräkiga glittriga amerikanska. Därför skulle jag gärna fira jul i USA någon gång med en riktig fede-gran som bara glittrar och blinkar! 

Vad tycker ni?

6 kommentarer:

Magnus sa...

Du är mys!!

krille sa...

jag har märklin du kan få låna

Johanna sa...

Åhhh vad mysigt det ser ut, får riktig julstämning.
Ska bli roligt att följa din julblogg fram till aftonen.

Sanna sa...

Sv: Det klart att du måste ta dig till Köpenhamn då!! :)

Varför var du och granen i Västergötland om du bor i Malmö? :)

Ann1 - Bjällerklang sa...

Ja, J-dagen får passa sig nästa år;) Firade second jul där hos min killes familj! Det är väl det som juldagen osv. är till för att, att fira fler jular!

Tomtens Dotter sa...

Oj vilket fint tåg. Ett sånt skulle jag vilja ha själv!

Såg att du försökt registrera dig på julbloggar.se förresten?

Jag tar bort den registreringen. Ber dig läsa länkat inlägg, och sen göra en ny registrering.
http://tomtensdotter.blogg.se/2011/september/julbloggarse.html