torsdag 10 november 2011

Stoppa pressarna, byggvaruhusen har dragit ner på julpyntet! Buuu!

Tog bilen och åkte ut till långt-bort-stan - till de tyska byggvaruhusen och danksa allt-i-allo-varuhusen. Plantagen som för några år sedan hade stora bord med granar och korgar runt i olika teman hade i år (som så många?) degraderat sitt pynt till:


1. oversizade fryntliga tomtar
2. diverse tacky ljusslingor
3. det gamla vanliga julpappret, det gamla vanliga glittret, de gamla vanliga julkulorna...

Dessa tyckte jag ändå om, men inget fick följa med hem, picky picky me;)




Samma sak med Bauhaus tyvärr. Fast jag älskar dem för att de har "gett" mig denna! LED-gran - I love U, både tänd och släckt, puss.

Rusta har dragit ner på sina julfigurer (söta barn i juliga utstyrslar) men får plus får slingor och glaspynt. Va?! Jag, gillar snögubbar? Det var det värsta...!




Var har jag sett den här förrut...?



Jysk hade inte så mycket heller (ja, jag förväntar ju mig en massa massa som man kan köpa köpa). Den här plåtrenen var dock lite kul, plåt är ju kul, renar kan nog vissa tycka är kul.


Så, vad blev det?! Det blev denna från (trumvirvel) Jysk, det är nog något underlägg av något slag men den ska få pryda väggen i mitt mintgröna kök i den röööda hörnan:)

3 kommentarer:

Sus sa...

Jag vill också ha en sånt underlägg, det var jättefint.

Anna sa...

Hornbach håller dock fanan relativt högt även i år, framför allt belysningsavdelningen där de har hängt upp tyg i taket så att det blir mörk och man faktiskt kan se hur slingorna ser ut.

Ann1 sa...

Hur var det jippijajajeeee;) Ja, Hornbach ja, de får förlägga den till Svågertorp!