måndag 14 november 2011

Oj hoppsan hej

Oj, jag kanske julpyntar nu, alltså inte nu-nu men nyss... Jag skyller på dotra mi, hon ska ha mat och hon ska sova och hon ska tugga på diverse leksaker och så för att vara på den säkra pyntsidan så måste jag liksom börja i tid! För det är ett par timmar på kvällskvisten som man kan få hinna.

Så jag räknar alltså med två veckor här nu eftersom jag kör upp hela klabbet på en gång till advent. När man är liten går allt så där härligt långsamt, när man är stor så säger det tjoff och så är det nyårsdagen... Vad hände med annandag nyår egentligen?! Och då när det är tjoff så börjar jag längta till våren och sommaren.

Sen vill jag skylla lite på vädret, bara lite allmänt sådär. Hur ska man kunna vara i juletagen när det är 9 grader ute!? Va, VA! Jag vet att vi är många som tjatar om vädret men vädret har man rätt och tjata om, man ju inte påverka det så då måste man ju få utlopp på något vis. Som någon slags plåster på termometern så kommer lite vinter här!



2 kommentarer:

Helly sa...

med de där bilderna blir man ju väldigt sugn på vinter! Fast inte så sugen på att klä på barn overaller, mössor, vantar... ;)

Fanny Jäderfeldt sa...

sv: Javisst, men det är viktigt att hålla koll på ljusen så det inte börjar brinna!