torsdag 17 november 2011

Tack julbloggar + dagens jullåt!

Jag vill rekommendera...julbloggar;) Saker som jag inte tänkt göra innan jag läste andras julbloggar.

1. Kolla på Leilas söta jul, låter jättemysigt, ska se
2. Kolla på Polarexpressen, nu har alla hyllat den så den ska jag se
3. Leta efter Arlas adventskalender av Stina Wirsén, tack Annas jul för tipset
4. Lyssna på She & Hims julskiva
6. ...dock ingen Amelia Jul i år, för sågad av er;)
7. ...slipper testa alla sågade nyheter i julgodishyllan

Pyntet börjas sakta men säkert ta form här hemma. Vissa saker har hittat sina rätta platser, andra kommer nog flyttas runt en del. Nästa vecka är det en trip till Tomtebyn på Vellingeblomman, 5000 m2 jul (!!!)  (kan ha råkat kika på den när vi var där för Halloween) + julmarknad på Kalmar slott.

Annars rullar julmusiken varm nu för att kicka igång stämningen! Just det, det är julstämningen jag snackar om!!!

Tänkte "bjuda" på en jullåt om dagen från och med nu, alltså nu-nu!

Detta är av förklarliga anledningar en köra-billåt. Ofta kör jag själv kring jul eftersom jag inte firar jul här i Malmö och sen möter upp min julgris på juldagen på en tredje ort. Det är något viss att köra själv och lyssna på musik, vare sig det är jul eller sommar. Det blir dubbel-stämning. Lite vemod, lite längtan, en stor förundran och tacksamhet över julen och snön som förhoppingsvis ligger vit.

Här en den härligt busiga barnsliga julkalendern. Ska finnas att få tag på gratis NU, i välsorterade mataffärer!

3 kommentarer:

TinaGustafsson.com sa...

Polarexpressen är min favoritjulfilm när det gäller tecknat! :-)

Dagens jullåt som du har valt är en av mina favoriter, själv har jag inte börjat lyssna på någon julmusik än skall försöka hålla mig till 1:a advent :-)

Som du kanske ha sett så har min julblogg (Tina´s Jul) flyttat till www.tinagustafsson.com och jag har länkat till din blogg på denna sida http://tinagustafsson.com/julbloggar-som-ger-massor-av-julfeeling/

Känner du för att länka tillbaka så får du gärna göra det :-)

För att vara säker på att inte missa något jag skriver om julen så kan du Gilla denna sida http://www.facebook.com/#!/pages/TinaGustafssoncom/192531110782439?sk=app_206747196050374

Ha det bra så hörs vi bland alla julinlägg :-)

Annanassen sa...

Jag tittar gärna på polarexpressen jag med!

Johanna sa...

oj, jag har inte sett din julblogg förr! vad roligt att hitta ännu en :)